Languages

De visie van Cantab

Cantab doet regelmatig onderzoek naar de effectiviteit van verschillende communicatie-instrumenten in de complexe B2B-wereld. Deze kennis stelt ons in staat om onze klanten regelmatig te verrassen met onorthodoxe oplossingen. Wij streven dan ook naar Product Leadership in B2B-marketing.

Om dat te realiseren willen wij dat onze adviseurs een ruime ervaring hebben met wat wel en niet werkt in B2B. Zij worden hierin gesteund door onderzoek waarin we bijvoorbeeld meten wat managers van telefonische gesprekken vinden of waarbij we nagaan waarom managers deelnemen aan seminars. Ervaring, branchekennis en onderzoek naar B2B-communicatie stellen onze adviseurs in staat om daadwerkelijk met klanten mee te denken. 

Onze klanten zijn op zoek naar organisaties die op basis van solide ROI-evaluaties willen investeren. Zij volgen in hun commerciële trajecten de methodiek van Solution Selling.
Om een Solution Selling-traject te kunnen starten is veel informatie nodig over bedrijfsactiviteiten, doelstellingen en verbeteringen, en het belang daarvan. Wij zorgen ervoor dat onze klanten deze informatie te weten komen, zodat ze echt oplossingen kunnen verkopen. Onze telefonische leadgeneratie houdt in dat we door middel van open vragen een dialoog aangaan. Luisteren, begrijpen en doorvragen staan in die gesprekken centraal. Zo zorgen we ervoor dat we de juiste informatie leveren.

We vragen managers regelmatig wat ze van (onze) telefonische gesprekken vinden. Daaruit blijkt dat meer dan 95% een open, non-scripted aanpak prefereert.   Onze marketeers zijn fulltime in dienst en zijn goed opgeleid. Een continue stroom aan opdrachtgevers vanuit bijvoorbeeld de IT zorgt ervoor dat we over ruime IT- en communicatiekennis beschikken. Intern spreken we dan ook van “Hersens aan de hoorn”, extern noemen we dit Consultative Calling. Wij spreken vrijwel iedere manager in een doelgroep, en het komt zelden voor dat een van onze marketeers telefonisch weigeringen krijgt. Ook in communicatief moeilijke markten als de UK en US slagen wij erin om constructieve en inhoudelijke gesprekken te voeren. 

Sinds 1991 is er vooral door de introductie van internet veel veranderd op het gebied van B2B-communicatie. Webinars, whitepapers en onlinemarktonderzoek, al dan niet in combinatie met e-mailmarketing, hebben de wereld van de B2B-marketeer aanzienlijk interessanter gemaakt. 

Door deze instrumenten te combineren met onze telefonische vaardigheden heeft Cantab unieke mogelijkheden ontwikkeld. Wij kunnen dan ook een combinatie van whitepapermarketing, e-mailmarketing en telefonische leadgeneratie aan onze klanten leveren. Door de toegenomen respons bij zoekmachinemarketing, e-mails, clicks, enzovoort, zijn onze gesprekstechnieken ook zeer geschikt voor kwalificatie en nurturing. 

Bij Cantab streven we ernaar onze kennis, technieken en flexibiliteit in te zetten om van uw marketingstrategie een succes te maken.

Contact

Benieuwd wat uw mogelijkheden zijn?

Netherlands

Cantab Marketing Services BV
Paasheuvelweg 26
1105 BJ Amsterdam
T +31 20 400 21 16
F +31 20 400 21 26
info@cantab.nl

Belgium

Cantab Belgium B.V.
Oefenpleinstraat 7 Bus 201
9050 Gentbrugge
T +32 9 220 39 31


info@cantab.be